View Single Post
Old 28-04-2015, 23:18
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Ligt eraan. Ik heb laatst met een collega een serieuze berekening gemaakt om een golf om te bouwen naar volledig elektrisch en kwamen uit op 7k voor een ombouw.

Daarvoor hadden we een serieuze EV motor van 80 elektro pk (niet vergelijken met krukas of wiel pk's dat is anders), controller en een basis accu pakket. Wel serieuze automotive onderdelen dus geen vork heftruck motors en boot accu's. In Amerika zijn ze al veel verder hiermee en al diversen leveranciers en hele vette projecten. Zelfs al modulaire oplossingen voor airco en stuurbekrachtiging e.d.

ik durf de stelling aan dat de EV motor nu al goedkoper is dan de brandstof motor in vergelijking met prestaties en kosten van een volledige revisie. De kosten in een electro ombouw gaan zitten in bereik! Dus of je 200km wil halen of 600km daar zit 10k tussen.

Er is nu een recent een doorbraak in accu technologie waarbij een alluminium kern wordt toegepast. Als dit zijn weg vind naar de automotive industrie dan verwacht ik dat het wel is heel interessant gaat worden om is een elektro ombouw te doen.
Reply With Quote