View Single Post
  #136  
Old 29-04-2015, 08:07
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,815
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Dat het niet een project van een paar weken zou worden was al bekend, maar toch is het wel fijn als er af en toe een update komt...

Deze zaterdag gaat het huisje naar Ronald Veldhuis in Apeldoorn om gelast te worden (RDW / APK waardig) Ik heb hiervoor dorpels van KlassicFab gekocht en de rest van het materiaal is er ook al.


Verder is de eerste generatie VE pompsteun gesneden en gelast:






en de gemodificeerde riemwiel





De offset van het riemwiel was nog niet helemaal goed, dus de tweede generatie steun ontworpen en gesneden. Nu alleen nog lassen en vlakken.



Ik heb eindelijk via via een hoog vermogens 6 cilinder direct ingespoten brandstofpomp gevonden. Hier ga ik onderdelen van gebruiken voor de uiteindelijke pomp.









Ik ben bij mijn oude werkgever aan het scannen geweest:








en een andere 6 cilinder pomp van een industriele motor





Even snel in CAD het motorblok geassembleerd... Nu moet ik de scan data omzetten naar goede 3D data (Reverse engineering)












Ook heb ik het motorblok op een kever versnellingsbak gezet om te kijken hoe ik achter uit kom... naja, het past bijna op de motorkap...






Inclusief motor adapter plaat



Het past bijna...



Ook heb ik een net chassis van 1958 gevonden met alle bijbehoren papieren en type plaatjes. (Misschien laat ik het 1963 chassis origineel en pas deze aan naar diesel)



Verder heb ik vorige week een 1200 D motorblok van 1961 in Belgie opgehaald. Hij is los en zou voor extra onderdelen moeten zorgen om mijn eigen motor weer lopend te krijgen.




__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote