View Single Post
Old 12-05-2015, 07:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Het artikel is erg vreemd te noemen, want ik snap echt niet wat ze nu proberen duidelijk te maken. Jongen doet stoer met de door zijn vader betaalde projecten waarvan ik de logica niet snap. Zij lijken het dan ook meer om het geld te doen als zijnde verdiensten dan dat het over de passie voor de oldtimer gaat.

Een echte liefhebber kan helemaal wild zijn van bijvoorbeeld een Oude Renault of Golfje of zonder dat het zo nodig een duur merk hoeft te zijn. Het gaat over een gevoel, goede herinneringen of rijplezier die een oldtimer met zich mee draagt zonder te hoeven spreken over hoe duur het wel niet is en hoe goed lonend het wel niet kan zijn.

De oldtimer markt is compleet op hol geslagen en word geregeerd door investeerders waardoor de echte liefhebbers die minder te besteden hebben, hun geliefde auto die nu ver over-priced is niet meer kunnen kopen om bijvoorbeeld op te kunnen knappen en lekker te kunnen rijden. Ze staan nu bij verzamelaars tussen een rij andere auto's omdat het voor deze groep mensen verstandiger is om het geld in de oldtimers te steken dan op de bank te zetten.

De echte liefhebbers raken hier door benadeeld en is dan ook de reden waardoor bijvoorbeeld zelfs een Golfje mk1 GTI al te duur is geworden voor de meeste mensen en wie er waarschijnlijk veel meer passie voor zal hebben dan waar hij in de meeste gevallen terecht zal komen.

Op het moment als het weer verstandiger is om het geld op de banken te zetten of te investeren in de aandelen of onroerend goed, zal deze markt weer instorten.

Hier na zullen de echte liefhebbers worden onderscheiden van de beleggers, maar tot dan moeten we het nog doen met de vraagprijzen die echt over de top zijn in mijn ogen.

Een echte liefhebber zou ook in staat zijn om meer geld in de auto te steken dat dat hij waard is omdat deze niet voor de handel bedoeld is.

In dit verhaal laten ze maar al te goed weten dat het goed lonend is om een Porsche klaar te maken ipv dat zij zouden zeggen, dat zij hem met passie hebben klaar gemaakt om er lekker mee te gaan rijden en leuke dingen mee te gaan doen en zonder te spreken over een eventuele verkoopprijs of waarde.
Reply With Quote