View Single Post
Old 12-05-2015, 08:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by turbojo2
De prijzen voor Porsches zijn ongelofelijk gestegen de laatste 2-3 jaar. Zo koop je al geen nette 930 of 964 turbo meer voor onder de 100.000. Een 993 turbo kost je nu 120.000 of meer terwijl de prijzen 3 jaar geleden op de helft lagen.

Ik heb vorig jaar mijn 911T uit 71 met S-pakket verkocht voor 33K en staat nu te koop voor 120K

De persoon die een auto als deze koopt, zal hem hoogst waarschijnlijk niet kopen om er lekker mee rond te rijden en plezier mee te hebben, maar meer in de hoop dat hij naar de 150K of meer zal gaan. Zelf al zou deze het zelfde waard blijven, zijn toch nog beter uit dan dat zij dit geld op de bank zetten.

Ik baal best wel van deze ontwikkeling omdat de oldtimer als hobby steeds duurder gemaakt word en straks onbereikbaar is voor de mensen die echt een passie voor dergelijke auto's hebben. Het gaat nu niet alleen over de Porsches, maar de hele markt word zo opgedreven.

Deze markt zal straks weer in elkaar zakken zodra het weer minder interessant word voor de beleggers en deze auto's weer de markt op gaan en er minder vraag is dan aanbod. Zo ver als ik mensen heb gesproken spreken zij allen over dat dit binnen 4 jaar zal plaats vinden, van mij mag het vandaag nog instorten zodat deze auto's beter betaalbaar worden en terecht mogen komen bij de echte liefhebbers ipv de verzamelaars/beleggers.
Reply With Quote