
12-05-2015, 20:30
|
VW Guru
|
|
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
|
|
Ik verwacht dat de markt nu zo'n beetje op de top staat. Ik kocht mijn 993 turbo in 2006 voor 60.000 (55.000 plus 5000 bpm) 2 jaar later kon je ze kopen voor rond de 45.000 tijden de crisis van 2008/2009. In 2012 reed ik mijn 993 turbo totall lost en kreeg van de verzekering 60.000 uitgekeerd (was niet mijn schuld, 25.000 voor de auto en 35.000 voor de schade) en ik was hier heel erg blij mee want ik wilde hem toch al verkopen omdat ik het geld nodig had voor mijn bedrijf. En een Porsche voor een goede prijs particulier verkopen valt niet mee. Ik had die turbo gekocht met het idee dat een Porsche van 10 jaar oud die nieuw 180.000 koste wel niet veel meer zou gaan dalen en waarde vast zou blijven. Nu echter, 3 jaar later, vragen ze voor een 993 turbo gewoon 120.000 of meer. Maarja zo moet het dan maar wezen. De prijzen hadden voor mij beter 3 jaar eerder de lucht in moeten gaan . Elke 7 jaar stort de aandelen/obligatiemarkt, onroerend goed, oldtimers en wat dan ook in elkaar. Ga maar na beurscrash van okt 1987, obligatiecrash van 1994, beurscrash van sept/okt 2001 (na 9/11), beurscrash van sept/okt 2008 (heel veel banken gaan failliet zoals ABN AMRO, nog gered door de overheid) en wat gaan we zien in sept/okt 2015? Ik verwacht niet veel goeds. Dit is een trend van 7 jaar en ook altijd in sept/okt. Nu dus even bovenop je geld gaan zitten en zeker niks kopen. Heb je een mooie duurdere oldtimer te koop? Snel verkopen dan maar. Heel veel duurder worden ze voorlopig niet. Beter nu verkopen en later voor minder terugkopen heheheheh.
|