
13-05-2015, 10:25
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
|
|
Toplager (nummer 13) zit normaal gezien om de bus (nummer 12) heen. Het Toplager kun je er normaal gezien dus gemakkelijk afhalen als de poot onder de auto uit is.
Zolang je voor moer 14 en 18 een originele moer gebruikt moet het goedkomen. Moer 19 kan soms met de moer die bij de schroefset zit, maar ik gebruik liever de originele, omdat je die beter kunt aandraaien (schokdemper is tegen te houden)
Kan echter zijn dat de bus bij de schroefset te lang is, dan moet je de originele gebruiken (verschilt per schroefset, die bus moet even lang zijn als origineel)
Zolang moer 14 gemonteerd zit, kun je stellen aan je stelringen wat je wilt, dat maakt geen verschil voor de montage bovenaan.
Je maakt altijd eerst de onderzijde vast (nog niet op moment), dan zet je een krik onder je achteras en duw je de boel omhoog zodat je hem aan de bovenzijde vast kunt draaien. (nummer 15 t/m 20)
Daarna zet je het wiel er weer op (2 wielbouten is voldoende hiervoor) en draai je alles op moment aan. (daarvoor ga je dus op de rand van je achterbak zitten voor de binnenzijde aan te draaien)
Daarna ga je pas aan de andere kant beginnen.
Stellen doe je pas als alles op moment is aangedraaid.
Verstandigste is om beide poten op dezelfde hoogte te stellen voor montage (zolang moer 14 erop zit, is dat al mogelijk)
noot: Mocht je beide poten tegelijk eronderuit halen, zorg dan dat de achteras word ondersteunt met assteunen, als deze geheel los hangt, kunnen de ophangrubbers beschadigen.
Heb de vorige post overigens iets aangepast omdat er een fout in stond.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
|