Quote:
Originally Posted by Donny20
Ik ben gaan Google en denk dat de auto wel gespoten zou kunnen worden voor zo een 2000 euro lijk me.
Ik heb wel veel verschillende bedragen gezien.
|
Bedragen zijn waarschijnlijk zo verschillend omdat de werken die gedaan worden ook heel verschillend zijn.
Een auto echt strakmaken is heel wat meer werk dan een auto voorzien van een leuk kleurtje.
Er zullen zeker bedrijven zijn die voor 2000 euro jou auto kunnen spuiten, maar dan mag je geen resultaat 10/10 verwachten. Eerder 6/10.
Je auto heeft dan een fris nieuw kleurtje en ziet er "leuk" uit, maar niet alle deukjes / roestplekjes zullen even goed aangepakt zijn.
Even ter indicatie (en ik denk dat ik er niet heel ver vanaf zit)
Aan materiaal zal je spuiter voor een golf 1 als het een niet al te dure kleur is zo'n 400 a 500 euro rekenen.
Blijft er dus nog 1500 euro over van jou 2000 euro budget voor "arbeid".
Een beetje werkplaatstarief is al snel 50 euro/uur, dus mogen ze 30 uur aan jou auto bezig zijn.
Dat is maar krap twee werkdagen met twee personen.
Maak in ieder geval goede afspraken met je spuiter. Zeker ook als je de motorruimte en het interieur ook in kleur wilt.
Maak je geen goede afspraken dan ontvetten ze de boel en spuiten ze zo over lijmresten, stickers en dergelijke heen in je interieur.