26-05-2015, 16:06
|
Forum Regular
|
|
|
|
2E 2.0 8v schokt
Sinds kort heb ik een Golf 3 GTI 8 klepper (Motorcode 2E)
Hiervoor heb ik altijd in een Polo 2f gereden.
De Golf vind ik een hele fijne auto en motorisch loopt hij zeer gedempt: km stand is 183***.. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de compressie nog voldoende is maar nu heb ik wel een raar probleempje:
- De wagen schokt soms heel erg (Alsof deze te arm loopt)
- De achterste motorsteun onder de inlaat zat niet vast (Nieuwe is onderweg, schroefdraad in de steun is kapot)
Het schokken is dus het hoofdprobleem maar de ontbrekende steun zal er voor zorgen dat het blok nog onstabieler heen en weer kan gaan lijkt mij.
Laatst na het aanslaan van de fan de KVS sensor gemeten op pin 1 en 3: dat was iets van 100 ohm. (Las ergens dat de weerstand op deze temperatuur ergens tussen de 275 en 375 moest liggen) Hoe dichter bij de 0 hoe armer de boel wordt afgesteld.
Verder als ik onder de motorkap gas geef (weet even niet meer hoe warm het blok was. Ik dacht tegen de 90 graden) pakt de motor van uit de lage toeren niet echt lekker op: Alsof hij te laat ontsteekt. Ik meen dat dit blok door de pingelsensor zelf de ontsteking timed? Ik vind de uitlaat ook wel erg warm worden vergeleken met mijn 2f (Kan ook aan het blok liggen).
Misschien ligt dit ook wel aan het gasklephuis of de 'sigaar' boven de kleppendeksel. Vacuüm slangen heb ik nagekeken en 1tje vervangen, die zijn ook goed denk ik.
Verdelerkap en rotor heb ik al vervangen. Bougies zagen er best goed uit (Bosch super 4), alleen wel tegen het 'arme' aan.
De bougiekabels wil ik ook nog gaan doormeten en inspuiten met water. Bobine zou misschien ook nog een boosdoener kunnen zijn?
Heb dus echt het vermoeden dat het schokken door te arm lopen komt? Heeft iemand anders nog suggesties zodat ik wat meer dingen kan uitsluiten? Ik zou er erg dankbaar voor zijn.
Groet,
JBM
|