Zo... Ongeluk bij een geluk momentje hier lijkt het op.
Vanmiddag nieuwe KVS sensor gehaald en de volgende dingen gedaan:
- Gasklephuis gereinigd (Was er vies, alleen het gedeelte voor de gasklep) Voor het betere werk moet eigenlijk de inlaat eraf denk ik.. Daar zag het er ook wat zwartig uit.
- Stationairregelklep schoongemaakt met remmenreiniger (Kwam ook wat prut uit)
Inderdaad: Het dopje richting inlaatspruitstuk zag er niet meer fris uit ook, best wat speling dus die moet ik nog vervangen.
- KVS sensor vervangen en nu komt het:
Aangezien ik wat kvs verloren had bij de vervanging van de sensor wilde ik de auto laten opwarmen en bijvullen (Met ontluchten als idee, dus de dop los van het expansievat).
Vloeistof kon ik niet meer zien in het expansievaatje.. Dus koud bijgevuld tot iets boven de min. tijdens het warmdraaien merkte mijn pa op dat de vloeistof wel erg hoog kwam en op begeven moment stroomde de boel over (Nog geen fan horen aanslaan en dit was bij 80 graden ongeveer). Boel uitgezet en langzaam het vat opengemaakt: Vloeistof zakte weer weg en in no time was het expansievaatje weer leeg..
Normaal gesproken vul je hem toch gewoon koud tot de 'max' en zakt de vloeistof nog wat na zodra de thermostaat open gegaan is? Bij de polo zakte het altijd nog wat na en moest ik weer ietsje bijvullen en toen bleef het peil constant hierna..
Na deze tegenslag nog maar een keer geprobeerd en ietsje vloeistof bijgevuld (heel weinig): Het kwam weer heel snel omhoog in het expansievaatje.
Wilde toch een heel klein stukje proberen te rijden en dat heb ik dus ook gedaan: Voor de 1e keer een knipperend waarschuwingsteken van het koelsysteem. De wagen kwam ook niet meer op temperatuur leek het.. Na 1 blokje om de kerk maar weer snel naar huis gereden dus. MAAR, het blok lijkt wel al veel beter te lopen en stationair pakt de wagen alweer wat beter op in de lagere toeren.. Ieder nadeel heb z'n voordeel zullen we maar zeggen. Maargoed... Nu ben ik dus een stap dichter bij huis maar ook weer net niet..
De koppakking kan ik mij bijna niet voorstellen, deze zweet heel lichtjes. Ook ruikt de auto totaal niet uit de uitlaat en ook geen witte rook. De uitlaatdampen ruiken eigenlijk nergens naar.
Zou er iets met de waterpomp of thermostaat zijn? Morgen maar met de Polo naar het werk.. Erg veel dank voor de hulp tot nu toe!
* Edit: Vandaag nog wat gereden in de middag maar het leek er ook op dat de koelfan niet aansloeg terwijl de motortemp de hele tijd tussen de 90 en de 100 zat.. Nu weet ik dat de temp in het dash niet perse hoeft te kloppen maar heb eerder toen ik de auto pas had de koelfan wel gehoord. (Zou ook kunnen zijn dat hij wel aansloeg vandaag, maar dan is het niet opgevallen).
Pff.. Dacht een leuke wagen te hebben gekocht

Radiateurslangen worden beide warm alleen de onderste slang van de waterpomp lijkt niet zo heel warm te worden. Slangen voelen ook niet hard aan ofzo..