View Single Post
Old 31-05-2015, 17:12
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by roka
Duidelijk, ik snap ook zeker dat je iets anders als de massa wilt doen.

Maar waarom 9J en dan een 225 band zit dat niet te getrokken voor een racer?
Dat past ook prima op een 8J met hetzelfde wegcontact en dan iets meer ruimte bij bv een veerpoot en binnenkant wielkuip. Een iets hogere zij wang is niet alleen mooier maar ook functioneler, op een racer.
Je zult ongetwijfeld over je set-up hebben nagedacht maar het is gewoon interesse (nieuwsgierigheid) van mijn kant :-)

Je hebt helemaal gelijk, ik was niet helemaal scherp op het moment dat ik bezig was met het beantwoorden voor wat de banden betreft denk ik
Het zal waarschijnlijk een 225x40 op een 8,5J of een 235x40 op een 9J gaan worden afhankelijk van de ruimte voor wat ik er onder kwijt kan

Ik ben nu voornamelijk bezig om alle grote delen op de juiste plek te krijgen zoals de assen, motor met bak en Haldex etc.
Voor de achteras heb ik een versmalde/aangepaste TT-RS as, maar ik wil hier het oudere type Haldex (gen1) in monteren.
verder zal ik de stangen met unibals gebruiken en de schokdemper met veer in 1 zoals de Supercopa mk2 dit ook heeft.

De vooras is al wel duidelijk en staat wat verder terug met foto's volgens mij.

Zoals het er nu naar uit ziet zou ik de demping graag van AST willen.

De benzinetank komt op de achterbank en het gat boven de achteras wil ik niet dicht lassen, maar afsluiten met een op maat gemaakte deksel van carbon zodat deze bijna niks weegt en ik er makkelijk af kan halen om overal goed bij te kunnen.

Ik ben een jaar of 4 geleden al begonnen met deze achteras en kwam steeds weer terug op de schap te liggen door tijdgebrek. Deze had ik bedacht als vervanging van de Syncro achteras omdat deze op raken, maar het bleek te bewerkelijk te zijn voor de verkoop. Nu wil ik hem toch afmaken en onder mijn eigen auto zetten zodat alles niet helemaal voor niks is geweest

De rolkooi ga ik ter gelijkertijd maken met de Golf Rally waar we nog steeds mee bezig zijn zodat ik er 2 ter gelijk kan maken.
Reply With Quote