01-06-2015, 12:18
|
 |
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
|
|
|
|
Ackermann heeft hier niets mee te maken. (hier valt sowieso zelf niets aan te wijzigen tenzij je een compleet andere stuurinrichting gaat fabriceren/monteren. De geposte video is trouwens ook niet echt een hele goede uitleg van ackermann vind ik zelf.
Maar even je punten uit je eerste post:
1. bumpsteer zal het niet zijn, dit effect is ook minimaal
2. Camber zou je eventueel nog verder kunnen stellen met van die verstelbare camberplates/toplagers (al zou ik niet weten waarom als je geen circuit rijdt)
Camber hoort trouwens meen ik rond de 1 a 1,5 graad te zijn vooraan origineel?
Bij mijn GTI had ik deze altijd op 2,5 zonder gekke bandenslijtage.
3. die hoek van die draagarm is niet echt zorgwekkend
4. doordat je auto stugger is geworden wordt de grens tussen grip en glijden kleiner. Ook zal je (vooral met goedkopere schroefsets) sneller gaan 'stuiteren', dus bij kleine hobbeltjes in een scherpe bocht kan je auto eerder grip verliezen.
5. Zelfde als 4, door een te stugge vering kan je voorkant (door minimaal 'springen') al z'n grip op de voorwielen verliezen.
Je auto is aan de voorkant verder verlaagd dan achter neem ik aan?
Hierdoor beïnvloed je dus ook je caster (iets waar veel mensen geen rekening mee houden)
Een paar centimeter verschil voor / achter kan al zorgen dat je caster met 1 of meer graden afneemt.
Minder caster is minder rechtuit stabiliteit.
Zijn je banden links en recht hetzelfde? Zelfde bandenspanning?
Heb dit zelf eerder gehad, had aan 1 kant een band kapot, dus nieuwe band laten monteren van hetzelfde type (zelfde maten ook etc.) maar deze band was blijkbaar weer verbeterd en had een iets hogere wangstugheid, gevolg:
Auto heel onstabiel, vooral op lagere snelheden, heel veel last van trekken aan het stuur.
Toen 2 nieuwe voorbanden gemonteerd en het probleem was weg.
Je camber zal wel uitmaken, maar niet dermate veel. Vooral met hogere banden zal je contactoppervlak vrij gelijk blijven doordat je banden ook veel kunnen 'bewegen', bij hele lage platte bandjes is het wel een ander verhaal..
KTM EXC 525 Racing SM
|