24-06-2015, 16:23
|
 |
10k maniac
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Lenn83
Over het onderhoud, vorige jaar nog de cilinder kop laten reviseren en er oplaten zetten, bijna alle leidingen laten vervangen, alle pakkingen etc laten nakijken/vervangen en tank ook 102 benzine omdat dat beter voor de motor zou moeten zijn, dus ik vind persoonlijk dat ik redelijk mijn best doe om zo goed mogelijk onderhoud aan de auto te doen/laat plegen.
|
Onder onderhoud versta ik de olie verversen, filters wisselen, bougies, rotor, verdeelkap en contactpuntjes vervangen...
Dát zijn de dingen die onder periodiek onderhoud vallen en wil je storing zoeken, moet je er zeker van zijn dat de auto qua onderhoud in goede conditie is. Geeft hij na onderhoud nog steeds diezelfde storing, dán kan je verder zoeken.
Begrijp me niet verkeerd hoor...maar je kan hierdoor op het verkeerde been worden gezet in je zoektocht naar het inhouden. Straks ga je terugslagklepjes demonteren, brandstofpomp nakijken, leidingen flushen, terwijl het gewoon aan iets simpels ligt als versleten contactpuntjes...ik noem maar een voorbeeld.
Dus -> geef dat ding een grote beurt, stel (of laat) de ontsteking afstellen en evt het CO van de carb en ga vanuit dÃ*e basis verder. 
|