View Single Post
Old 27-07-2015, 23:16
Cabrio Boshoven Cabrio Boshoven is offline
Forum Newbee

Update,

Na veel speurwerk een en ander gecontroleerd, allereerst gekeken of er lekkages waren in het vacuüm systeem. Geen lek kunnen ontdekken. Toen maar accu losgekoppeld en eens het gasklephuis gedemonteerd en jeetje wat was dat ding vervuild zeg, alsof de vlinderklep iets te lang op de barbecue had gelegen. Na deze grondig gereinigd te hebben en hij er weer uitzag als nieuw ook maar eens de stappenmotor en elektronica gecontroleerd op vochtschade, krakelee of slechte soldeersels. Zag er allemaal gezond uit dus dekseltje weer dicht.

Gasklephuis weer gemonteerd stekker aangesloten accu weer aangekoppeld en met vagcom weer ingeleerd en voilÃ* ..... motortje draait weer mooi stationair en noodloop is verdwenen. Ook het dipje in het oppakken is weg en toerental begrenzer slaat weer in rond de 6500 toeren.

Wat wel nog vreemd is, is dat als ik de stekker van de Hall sensor loskoppel de motor gewoon doordraaid zonder hapering, wat ik toch wel vreemd vind want dit zou niet moeten kunnen is mij ooit geleerd.

Dus die maar een nieuwe besteld en die gaat er dan nog in om twijfel te ontnemen.

Maar so far so good .... schommelen in stationair toerental is weg, dipje in het oppakken van de motor is ook weg en noodloop is ook weg.

MAAAARRRRRRR........

Wat ik wat ik denk te gaan doen maar niet weet of het verstandig is, is de kleppendeksel ontluchting die aangesloten zit op de aanzuigbuis te ontkoppelen, het lijkt mij een van de boosdoeners van de vervuiling van het gasklephuis en de vlinderklep. De motor wil toch zuivere zuurstof verbranden en niet gemengd met oliedampen uit het kleppendeksel, er gaat immers ook nog een retour van het kleppendeksel naar het onderblok. kan mij wel voorstellen dat het te doen is i.v.m. milieu eisen, maar is het een aanrader of een afrader ???

Wie deelt deze mening ???
Reply With Quote