View Single Post
  #516  
Old 25-08-2015, 21:16
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Zo ben vandaag bij de RDW in Amsterdam geweest om het D kenteken om te zetten in NL kenteken ( zonder APK). Omdat mijn golfje gti nog niet kon rijden helaas ( de koppeling ontkoppeld nog niet) was ik er met mijn auto op een aanhangwagen. Helaas moest de auto van de aanhangwagen af want een auto op een aanhangwagen of oprij wagen keuren ze niet. Kon mij wel vinden in deze regel van de RDW want ze willen toch wel kunnen kijken of je auto niet uit 2 aanelkaargelaste halve auto's bestaat. Op zich niet zo'n probleem maar wel veel extra werk. De medewerker van de RDW is precies een halve minuut onder mijn auto geweest en dan eigenlijk alleen nog maar om mij te vertellen wat hoogstwaarschijnlijk het koppelings probleem zou kunnen wezen. Verder heeft hij alleen het chassis nummer gecontroleerd of het overeenkwam met de papieren. De rest van de tijd werd in beslag genomen met het administratief omzetten van D naar NL kenteken en het ouwehoeren over oude auto's (was gezellig)
Eigenlijk precies het zelfde als toen ik 3 jaar geleden een 79er Gli uit Duitsland op NL kenteken wilde zetten. Ben zeer te spreken over hoe alles verlopen is. Hele aardige keurmeester.
Het leuke was dat de keurmeester met zijn collega zagen dat ik buiten bezig was de golf weer op de aanhangwagen te krijgen en spontaan naar buiten kwamen om mij te helpen. Helemaal top dus bij de RDW in Amsterdam.
Eenmaal thuisgekomen zag ik op de BPM aangifte papieren dat er 110 kw als vermogen stond terwijl dat 81 kw (110 pk) had moeten wezen. Nog even snel gebeld met RDW Amsterdam en het zou nog even worden nagekeken. Ze zouden me terugbellen en dat gebeurde ook (en het was al na 5en). Alles toch nog aangepast naar 81 Kw ander had ik 110 op mijn kenteken staan. De nieuwe BPM aangifte papieren had ik 3 min later al in mijn E-mail. BPM betalen hoef ik toch niet want de auto is al bijna 40 jaar oud, maar aangifte moet je wel doen. Ik geef de RDW Amsterdam een 10 dat snappen jullie wel.
Graag geef ik jullie een tip niet alleen voor der RDW maar voor alle mensen waar je in het dagelijks leven mee omgaat. En dat is wees open en eerlijk en maak een leuk praatje en iedereen staat voor je klaar. Onaardige keurmeesters of politieagenten of wat dan ook bestaan niet, die heb je aan jezelf te danken.
Reply With Quote