Voor het maken van een plus-onderstel op de originele spoorbreedte van de mk2 zou je de VR6 Draagarmen 8mm per kant in kunnen korten. Op deze manier passen de Aandrijfassen (wel andere vr6 Homokyneten gebruiken), Stuurstangen enz.
Zelfs de VR6 stabi past er dan nog onder zodat de auto daadwerkelijk rijd als het plus-onderstel, maar met de spoorbreedte van de mk2
Het grote verschil zit hem voornamelijk in het draaipunt van de onderste fuseekogel die verder naar voren zit en eigenlijk zorgt voor meer caster wat veel meer stabiliteit opleverd bij hogere snelheden.
Ook zitten de draaipunten zo dat je bij het sturen naar links of rechts, de auto lichtjes optilt net als bij een kart. Dit heeft het nadeel dat de auto veel zwaarder stuurt als bij het normale mk2 onderstel en is dan ook 1 van de redenen waarom een plus-onderstel nooit zonder stuurbekrachtiging is geleverd. Er zit nog veel meer achter, maar dit zijn een beetje de globale basispunten waardoor ik jullie wat op weg probeer te helpen
Je kan zelfs nog een stap verder gaan door de wielnaven (4x100) van een G60 in de VR6 (plus onderstel) Fusee te persen zodat de mk2 homokyneet ook weer past plus de wielen enz. Enigste nadeel is dat de bracket van de remklauw dan een paar mm moet worden aangepast.
De spoorbreedte scheelt precies 8mm per kant van het normale onderstel tov het plus-onderstel.
Hier onder een voorbeeld van een plus-onderstel met de mk2 spoorbreedte en 4x100 naven zodat er niks aan de auto is veranderd, behalve het rijgedrag
