View Single Post
  #22  
Old 28-08-2015, 15:59
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 731
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Voor het maken van een plus-onderstel op de originele spoorbreedte van de mk2 zou je de VR6 Draagarmen 8mm per kant in kunnen korten. Op deze manier passen de Aandrijfassen (wel andere vr6 Homokyneten gebruiken), Stuurstangen enz.
Zelfs de VR6 stabi past er dan nog onder zodat de auto daadwerkelijk rijd als het plus-onderstel, maar met de spoorbreedte van de mk2

Het grote verschil zit hem voornamelijk in het draaipunt van de onderste fuseekogel die verder naar voren zit en eigenlijk zorgt voor meer caster wat veel meer stabiliteit opleverd bij hogere snelheden.

Ook zitten de draaipunten zo dat je bij het sturen naar links of rechts, de auto lichtjes optilt net als bij een kart. Dit heeft het nadeel dat de auto veel zwaarder stuurt als bij het normale mk2 onderstel en is dan ook 1 van de redenen waarom een plus-onderstel nooit zonder stuurbekrachtiging is geleverd. Er zit nog veel meer achter, maar dit zijn een beetje de globale basispunten waardoor ik jullie wat op weg probeer te helpen

Je kan zelfs nog een stap verder gaan door de wielnaven (4x100) van een G60 in de VR6 (plus onderstel) Fusee te persen zodat de mk2 homokyneet ook weer past plus de wielen enz. Enigste nadeel is dat de bracket van de remklauw dan een paar mm moet worden aangepast.

De spoorbreedte scheelt precies 8mm per kant van het normale onderstel tov het plus-onderstel.


Is dit niet het verschil tussen het normale en plus onderstel van een golf 3?
Dacht dat golf 2 en 3 veel meer scheelde in spoorbreedte.
__________________
History
Vw Jetta 1.8 '88
Vw Corrado g60 '89
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote