Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
Hallo even een opmerking/discussie punt met als doel het achterhalen van werkelijke prijzen
af en toe zie je weleens adv met een giga vraagprijs zijn er echt mensen die bijvoorbeeld 15k uitgeven voor een golf 1 gti? bijvoorbeeld ?
of 20k Plus voor een golf rallye ? of zijn dit gelukzoekers?
of ik kan me voorstellen.. wanneer je met een gevulde portemonnee naar zon auto toegaat. het ook bijna voor de helft kan kopen?
zijn hier ook mensen die dit hebben gered?
|
Een GTI in orginele topstaat kan prima 15k opbrengen.
En een Rally in goede staat brengt ook zomaar een dergelijk bedrag op.
Je ziet dat de goede exemplaren vaak snel verkocht worden, die zijn het geld waard.
Er zijn ook gelukszoekers die een dergelijke vraagprijs hanteren voor een exemplaar dat nog volledig gerestaureerd moet worden, totaal incompleet is, geen orignele is, vage kilometerstand, geen historie bekend, slecht gerepareerde schades, enz. enz.
Deze staan vaak erg lang te koop. Als je naar zo'n exemplaar gaat kijken en je wappert eens met wat flappen, dan kunnen er twee dingen gebeuren.
1- Je gaat naar huis met een restauratieproject, waar nog (god weet hoeveel) geld in moet.
2- Je wordt vierkant uitgelachen en kan terug naar huis met je geld.
Veel golfjes zijn het economisch gezien nog niet waard om ze te restaureren. Daarmee bedoel ik, de restauratie is duurder dan de marktwaarde van de gerestaureerde golf. (Koop een golf1 van 3000 euro, steek er 10.000 euro in en je mag blij zijn met 7000/8000 euro bij verkoop).
Daarom zijn de prijzen nu nog relatief laag (maar oplopend vanwege schaarste) en zijn de meeste golfjes nog altijd van liefhebbers / hobbyisten.
Bij T1 / T2 bussen en de vroege kevers zie je dat dit economisch al aantrekkelijker wordt. Koop je daar nu een lijk van 10.000 euro en je stopt er nog 15.000 aan restauratie in dan kun je daar al 30.000 van beuren bij verkoop.