Thread
:
VW Golf mk2 TTRS Sequentiële 6-bak 4Motion Racer
View Single Post
#
345
07-09-2015, 11:24
DutchWilco
Postwhore
Ook het werk aan de mk2 gaat rustig door
Ik moest ruimte maken voor de 5-cilinder motor zodat ik deze op de zelfde plek terug kan plaatsen als waar normaal de 4-cilinder zit.
Er zijn meer mensen met een 5-cilinder in hun Golf 2, maar deze zitten altijd verder naar voren en naar links wat ik zelf niet wil om verschillende redenen.
Het gewicht wil ik zo ver mogelijk naar achteren hebben en ik wil de motor met bak ook niet verder naar links plaatsen omdat de aandrijfas aan deze zijde eigenlijk al te kort is voor het mooie en hier door alleen maar zou verslechteren.
Iedereen met een mk2 die er wat dikkere wielen onder wil zetten weet dat deze al snel aan zullen lopen tegen de deuk in het binnenscherm die er zit voor het luchtfilterhuis.
Ik wilde er eerst grotere wielbakken in lassen en heb er ook al 1 gemaakt zelfs, maar omdat ik met waarschijnlijk 16" wielen ga rijden is dat nogal overdreven en heb ik toch besloten om deze er alleen netjes uit te kloppen.
Dit is alleen wat minder makkelijk dan het lijkt door dat er veel spanning in het materiaal zit, maar is uiteindelijk toch wel naar mijn zin geworden.
Ook nog een mooie Votex achterspoiler kunnen kopen op mk2 Elite Meeting. Hij ziet er als origineel uit, maar is toch wel een stukje groter:
Na een hele lange tijd uitzoeken, uitrekenen enz is de 3D tekening klaar voor een proefmodel. De gaten aan de cilinderkop-zijde zijn nog variabel omdat de exacte maten pas bekent zijn na het CNC bewerken van de cilinderkop. Hier na kan er ook een sleufje in worden getekend voor de pakking, maar we kunnen in elk geval door naar de volgende stap
DutchWilco
View Public Profile
Send a private message to DutchWilco
Find all posts by DutchWilco
Add DutchWilco to Your Buddy List