View Single Post
Old 08-09-2015, 13:35
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Nee, er rijd bijna niemand met zo'n schuif omdat er veel te veel nadelen aan kleven. Er is vooral in de jaren 90 veel mee geëxperimenteerd, maar bijna iedereen is hier weer van terug gekomen.

Bij half gas bijvoorbeeld gaat de luchtstroom aan 1 kant naar binnen wat erg slecht is bij bijvoorbeeld een motor met 4 kleppen per cilinder waarbij er bij 1 van de 2 kleppen bijna geen doorstrooming is.

Op de tekening is het de radius die je ziet. Deze kan alleen op een 5-assige bank gefreesd worden en is een kostbaar iets. Ik laat er 3 maken voor de motoren die wij zelf opbouwen en verder zullen deze niet verkocht gaan worden omdat dat niet uit kan.

Deze werkt alleen goed bij vol-gas en verder zijn er alleen maar nadelen.

Ja, 5 assig is het enigste. Wat een werk! Waarom kies je er voor om het toch op buizen te doen lijken? Dat maakt het toch onnodig duur?

Zou het dan wel een voordeel zijn bij 2 kleppen per cilinder?

Ik had vroeger een "redesign" tekening gemaakt van een throttle bodie waarbij de gasklep niet in de weg zit en toch de stroming gelijk verdeeld werd. Heb em nooit verder uitgewerkt omdat zo iets maken voor mij toch niet realistisch is.

Ben benieuwd naar je velgen!
Reply With Quote