View Single Post
Old 08-09-2015, 13:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ja, 5 assig is het enigste. Wat een werk! Waarom kies je er voor om het toch op buizen te doen lijken? Dat maakt het toch onnodig duur?

Zou het dan wel een voordeel zijn bij 2 kleppen per cilinder?

Ik had vroeger een redesign tekening gemaakt van een throttle bodie waarbij de gasklep niet in de weg zit en toch de stroming gelijk verdeeld werd. Heb em nooit verder uitgewerkt omdat zo iets maken voor mij toch niet realistisch is.

Ben benieuwd naar je velgen!

Juist geen voordeel bij 2 kleppen ivm de 2 kanalen en de schuif naar 1 kant schuift waardoor er 1 kanaal achter de klep minder mengsel naar binnen krijgt bij half gas enz. Dit systeem werkt gewoon niet en word ook eigenlijk nergens meer toegepast om vele redenen.

Ik maak deze inlaat zo omdat ik ook wil dat hij er goed uit ziet en niet te veel zal gaan wegen.
De kosten liggen momenteel bij zo'n 1600Euro per stuk om te laten frezen en dat hebben wij er ook voor over.
Maar weinig mensen zouden dit bedrag hier voor uit geven en ik tezamen met 2 klanten wel om zo deze motoren uniek te kunnen bouwen. Buiten dat om, is dit een erg belangrijk onderdeel voor het vermogen en het hele karakter van de motor waardoor we een betere motor kunnen bouwen dan een ander, en dat juist door verder te gaan dan het standaard tuning spul wat er te koop is.

Ik heb vaak klanten die graag iets willen wat niet ergens op de schap ligt. Daar tegen over staat wel dat er een andere prijs aan hangt ivm de kleine oplage en de dure bewerkingen.
Reply With Quote