View Single Post
  #13  
Old 20-09-2015, 20:12
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Mijn 03/77 gti heb ik sinds 2 weken lopen op de 76/77 originele K-jetronic(na 26 jaar niet gelopen te hebben). De K-jetronic die origineel op de auto hoorde bleef benzine lekken bij 1 injectie-leiding op de spinnenkop. Gelukkig had ik nog een denk 76er spinnenkop/luchtweger liggen van een motor, die ik ooit kon kopen van iemand die een vroeg gti blok in z'n cabrio had ingebouwd. Alles loopt nu helemaal naar het zin behalve de koudestart. Moet nog wel 2-3 keer starten om hem te laten lopen. Het geheel moet nog wel worden afgesteld door mensen die er meer verstand van hebben. Ben wel heel erg blij dat hij nu op de originele K-jetronic loopt. Heb veel gehoord dat deze 1e generatie voor veel problemen heeft gezorgd en vaak werd vervangen door latere versie's van de K-jetronic. Als ik nu rijdt en hem goed doortrekt in z'n 2 of 3 dan hoor je na overschakelen gewoon dat de luchtwegen de benzinetoevoer afsluit nadat ik het gas heb losgelaten en de gasklep zich gesloten heeft.
Ik heb ook een golfje 1 cabrio met 1,5 JB motor op carbs en ben deze motor meer dan zat dus geef mij maar K-jetronic. Heb er vele gehad en nooit echt problemen mee gehad.
Reply With Quote