Thread
:
golf mk1 gti project
View Single Post
#
1
09-10-2015, 19:42
thmzs
Forum Newbee
Join Date: May 2015
Posts: 13
golf mk1 gti project
Bij deze ga ik mijn project hier ook eens voorstellen.
Het gaat om een golf mk1 gti met 1.8dx motor van het bouwjaar 1983.
Motor draaide niet meer, interieur was volledig uitgebroken, roest op vele plaatsen, lak die overal los kwam, ophanging die niks meer waard was, en nog zoveel meer.
Wou graag een oldtimer project beginnen om mij in mijn vrije tijd aan bezig te houden en dit was dan het resultaat:
Ben dan begonnen met de kas volledig te strippen.
Nu had ik een goed overzicht en een basis om met te werken.
Dus als eerst heb ik de motorruimte volledig ontdaan van lak, kit, roest en alles goed proper gemaakt tot op het blote plaatwerk.
Na alles proper gemaakt te hebben heb ik de ruimte behandeld zodat deze niet meer kon roesten.
De batteryhouder was zodanig weggeroest en aangetast van batteryzuur dat ik besloten heb er een nieuwe in te plaatsen.
Onderste deel van het voorpaneel was ook aan vervanging toe dus deze uitgeslepen binnenkant ook volledig proper gemaakt en een nieuw deel aangepast en ingelast.
De onderste hoekjes aan de voorruit waren niet meer in goede staat zoals wel gekend is bij de voegere golfjes dus ook hier nieuwe stukjes in.
Volgende op de lijst waren de voorste binnenkanten van de wielkasten.
heb deze op de zelfde manier zoals de motorruimte klaargemaakt om terug in goede staat te krijgen.
Na het blootmaken eerst in epoxy gezet en alle naden afgekit en uiteindelijk terug steenslag opgeplaatst aan beide kanten.
Vervolgens heb ik mij dan achter wat staal gereden om mij 2 steunen te maken waarmee ik de wagen in de bumpergaten kon oppakken en zo laten draaien om de bodem van de wagen ook volledig in orde te zetten.
Tot mijn grote verbazing kwam de bodem er nog heel goed vanvoor na het verwijderen van alle steenslag wax en kit.
Heb enkel aan de bestuurderskant tegen de drempel een nieuw stukje plaat moeten lassen.
Nu was de bodem aan de binnenkant aan de beurt.
Terug alle kit en steenslag verwijderen + dat de bodem vol met antidreunplaat lag en dit was echt een hels en mega vuil werk om dit weg te krijgen.
Hier ook een laagje epoxy.
De rest van het plaatwerk dat aan vervanging toe was kon nu ook veranderd worden aan de buitenkant.
Nieuwe binnenste en buitenste wielbogen, Nieuw plaatje waar de benzinedop zit en het onderste deel van het achterpaneel ook vernieuwen.
achterste wielbogen en benzinedopplaatje:
achterpaneel:
Alle laswerken zaten er op en dan toch maar besloten om de motorruimte en binnenkant al te schilderen.
De rest komt volgende keer.
thmzs
View Public Profile
Send a private message to thmzs
Find all posts by thmzs
Add thmzs to Your Buddy List