View Single Post
  #140  
Old 13-10-2015, 18:34
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Heren, dank voor jullie leuke reacties

De motor is inderdaad niet al te groot. Groter is moeilijk: radiaal groter strookt niet met de aandrijfas, want zelfs de huidige oplossing met een tussenas lukt maar net.. axiaal zou hij iets groter kunnen.

Hij zou een kleinere diameter kunnen hebben, zodat de aandrijfas op een normale manier past.. en dan een stuk langere motor.

De gebruikte motor is afgeleid van een reeds ontworpen motor, die enigzins okay zou kunnen passen en een beetje prestaties had.. vandaar de keuze, eigenlijk.

Het probleem is dat wij geen hoogtoerige motoren maken, dus zonder versnellingsbak is het zinloos.. en versnellingsbakken en/of koppelingen hebben ook hun limieten. Wij zitten strax al aan 400 Nm met die motor, dat is voor de versnellingsbak meer dan zat , hij is dan wel versterkt...

Sticker met kaboutertje? :P ik dacht meer aan "0v" (nul klepper :P )

Compacte motoren is waar het bedrijf zich mee bezig houdt. Oorspronkelijk doel van deze motor was het aandrijven van een vliegtuig zonder nog eens tandwielen tussen propeller en motor. Tandwielen = massa = ongewenst. Daarom is de motor ook oorspronkelijk zeer laagtoerig, maar met behoorlijk koppel.

Het is een PMAC, permanentmagneet synchroon wisselstroommachine. Borstelloos.
De Warp motor is een DC machine met borstels. Alles heeft zijn voor en nadelen. Die Warp motoren schijnen extreem koppel te kunnen maken. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat zij ten eerste hele hoge stromen kunnen toelaten en wellicht niet met permanente magneten werken.. Ik ken de opbouw niet, en hele diepgaande info is vanzelfsprekend niet (makkelijk) te vinden

Gewichtsverdeling is natuurlijk een andere vraag :P

100 kg hangen achter de achteras op ongeveer 30cm vanaf de achteras. Ongeveer 70cm daarvoor, onder de achterbank, zijn nog eens 75 kg.

De motor is strax volbepakt en wel relatief moeizaam draagbaar door 1 persoon ( 50 kg max). Dan komt er precies boven de motor nog zijn controller, ongeveer 15 kg met kabels. Koeling en zo, zo als gebruikelijk. Kleinspul zo als vacuumpomp voor de remmen..

Kortom, de auto wordt zeker te licht op de neus.. hij heeft dan ook geen stabilisatorstang voor, om enigzins iets tegen onderstuur te doen...
Reply With Quote