View Single Post
Old 18-10-2015, 11:52
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

niet aan beginnen. heb je wel een pak materiaal voor nodig.
beginnend met steek/ringsleutels, inbus, torx, kruis en platte schroevendraaiers.
een goeie krik, eventueel een motortakel, assteunen.

en aangezien je het nog nooit gedaan hebt, zal je kleine dingen zoals clips en moertjes verliezen.
kabels, connectoren of ander spul zal breken/geklemd raken ergens.

kan je de auto niet ff brengen naar iemand die het al eens gedaan heeft en snel daar ter plaatse vervangen. moet op een half dagje wel te doen zijn als het een 1:1 swap is (als je een andere blok dan hetgeen erin zit wil steken, zal je misschien nog bepaalde aanpassingen moeten doen en loopt de tijd snel uit).
ik heb op 4uur een 4cyl blok uit een ford gehaald en een V6 ingebouwd. en nu 2jaar later rijd het ding nog niet. (waterpomp nog veranderen, waterleidingen op maat maken, uitlaat op maat maken, versnellingsbakschakelstangenclips terug gaan zoeken,...).

je hebt net je eerste levensles geleerd. vertrouw niet op iemand die je daarmee gaat helpen. er komt altijd iets tussen, of ze hebben geen tijd/zin meer. ik ken er veel die een projectauto kopen omdat ze iemand kennen die gaan helpen met de carosserie, en iemand anders die gaat helpen met de motor... en na 5jaar komt het project weer te koop. wil je het zelf leren, dan heb je plaats nodig, veeel plaats en dan ga je veel materiaal kopen.
maar daarna kan je het ook en heb je een leuke werkplaats bij elkaar verzameld (ik zit al 10jaar verder nu en ben een grote verbouwing aan het doorvoeren om zelf een oldtimergarage te starten. zoveel materiaal heb ik ondertussen al ).
en dan doe je dergelijk spul op een vrij uurtje http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...40/102_7135.jpg
Reply With Quote