View Single Post
  #5  
Old 18-10-2015, 14:18
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Assteunen zijn meer voor je eigen veiligheid. Dan staat de auto wat steviger als alleen op de krik.
Op een stapel hout gaat t meestal ook prima.
En volgorde, tja..
Maakt eigenlijk niet zoveel uit, ik begin meestal met alle randapparatuur dat in de weg zit, zoals accu, luchtfilter etc, schakelstangetjes eraf, km tellerkabel, aandrijfassen van de bak loshalen, koppelingskabel, gaskabel, alle bedrading van de sensoren/gloeiers/brandstofpomp/dynamo/starter enz, meestal als laatste de koelslangen, omdat je anders altijd een zooitje op de grond krijgt, en soms nog onder de auto moet zijn, is niet prettig zeg maar.
Alle bouten en moeren in een bakje bewaren, zodat je later niks kwijt bent.
Bij het eruit takelen is het praktisch om ff met z'n tweeën te zijn, kan de ene de takel bedienen, de ander de motor een beetje sturen.
Als d motor eruit ligt, dan de bak over schroeven.

Gewoon erg goed opletten hoe het uit elkaar gaat!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote