
08-11-2015, 23:58
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
|
|
Een gel accu, kun je "open" monteren, zelfs liggend. Produceert nagenoeg geen knalgas (heel klein beetje) maar is verwaarloosbaar. Nadeel is dat deze accu's duur zijn en heel snel kapot eenmaal eens ontladen. Ik heb ze vroeger gehad voor mij nooit meer aangezien ik te weinig rijdt..
Een gewone accu kun je ook gewoon pakken deze moet dan in een afgesloten accubak. Daar vind je honderden soorten en maten van in de botenwereld. De accu produceert bij het opladen nog steeds knalgas in de bak, dit moet je afvoeren met een slangetje naar buiten. Het slangetje op de deksel monteren want knalgas is lichter dan lucht dus stijgt. De bakken hebben meestal een kleine opening boven hier dus een flens op monteren en het slangetje naar buiten werken;
De golf 1 heeft standaard een gat links achter in de achterbak vlak bij de montage van je achterbumper, ideale plek voor doorvoer van het slangetje.
Zet de accu verdomd goed vast dat mag duidelijk zijn!
Voor kabels gebruik ik 50mm2 voor de plus en 35mm2 voor massa. De 50mm2 is mega prijzig per meter. Tip ga naar de sloop en zoek een BMW 3 serie met de accu achterin ik had daar de kabel uit voor 10 Euro.
Je kan de plus zo dicht mogelijk afzekeren met een MegaFuse. Koop teminste 200A zekering. De massa monteer je zo kort mogelijk naar de gordelmontage punt bij de achterbank. Ook kun je hoofdstroomschakelaar monteren. Zie mijn topic ik het deze in de bak gemonteerd.
Verder heb je een kabelschoentang nodig. Dit zijn prijzige tangetjes..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
|