Thanks voor de duidelijke omschrijving
wachten was even op een koppelingskabel, vandaag weer een eerste testritje gemaakt. met nieuwe tempsenorst, tempschakelaar en nieuwe vloeistof. thermostaat in onbekende staat.
Thuis eerst even beetje warm laten lopen om te kijken wat er gebeurt; niks bijzonders.
Waarnemingen;
temperatuurmeter geeft na een paar kilometer al maximaal aan en lampje knippert, vervolgens teruggegaan naar huis, motor uitgezet.
dit probleem had ik eerst dus niet.
vloeistofpeil blijft goed
motor voelt heet, radiator niet.
bovenste radiatorslang voelt warm, zit geen druk op / niet stijf
onderste radiatorslang voelt niet warm, zit geen druk op / niet stijf
koelvin doet niks.
vervolgens de thermostaat er uit gehaald om te testen, ziet er netjes uit.
valt wel op dat er een gaatje van 1mm in is geboord om toch altijd wat vloeistof door te laten lopen.
getest in een pannetje met water. hij hoort bij 87 graden open te gaan maar gaat pas echt goed open bij 95 graden.
waterpomp durf ik zo niks over te zeggen, zit wel nieuwe v-riem op, draait goed, lekt niet.
Is het dan waarschijnlijk dat een nieuwe thermostaat de oplossing is?