Vandaag een aantal MK3 GTI's bekeken, maar de een was nog slechter dan de andere
Toch met een nette NL-auto thuis gekomen, het enige dat een klein beetje jammer is, is dat er een achteraf electrisch schuifdak is ingezet, maar wel netjes gedaan en werkt ook prima. Verder van binnen en buiten super netjes zonder roest en 162000km. Dit is hem trouwens:
Nu heb ik zelf ervaring met de MK1, MK2, en MKIV, maar de MK3 heb ik nooit gehad, dus vandaar even wat vragen over een paar dingen die de GTI mankeert:
1) De temperatuurmeter geeft net iets meer dan 70 graden aan maar de kachel wordt gewoon goed warm; kan het toch de thermostaat zijn of een ander MK3 kwaaltje?
2) Toen ik de auto helemaal vol had getankt kwam de brandstofmeter niet verder dan de helft. Na een heel stuk rijden kroop de meter langzaam verder, maar stopte bij iets voorbij 3 kwart vol. Moet ik het probleem bij de vlotter zoeken?
3) De auto heeft een knokkerend / ratelend bijgeluid, lijkt ergens linker voorzijde vandaan te komen. Als de auto rijdt en je geeft geen gas hoor je het echt duidelijk, zodra je het gaspedaal ook maar een klein beetje aanraakt is het geluid zo goed als weg, maar als je het gas los laat is het geluid direct weer duidelijk aanwezig. Koppeling intrappen geeft geen verandering, sturen naar links of rechts ook niet. Een wilde gok is een homokineet?
Buiten deze dingen om een erg fijn karretje