View Single Post
Old 19-11-2015, 18:40
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by JBM

3. Tip: Zet de voorkant op bokjes en laat de wagen eens onbelast draaien in de 3.
Nu kun je even inspecteren waar het geluid vandaan komt. Het lijkt mij ook in je aandrijflijn te zitten. Kijk tevens even je motorsteunen na

Zo even een update wat betreft het bijgeluid. Zoals gezegd heb ik vanmiddag even de auto van voren op bokjes gezet en onbelast laten draaien in de 3e versnelling. De ene keer leek het geluid bij het linker voorwiel vandaan te komen, en de andere keer leek het vanuit de versnellingsbak te komen. Ik heb daarna "met een schroevendraaier geluisterd" door deze met de punt tegen de versnellingsbak te zetten en het handvat tegen mijn oor en dan hoor je inderdaad dat het geluid vanuit de versnellingsbak komt

Iemand enig idee wat er dan in de bak stuk is? Als je dus rijdt en je trapt de koppeling in is het geluid erg aanwezig, en zodra de versnelling is ingeschakeld en je gas geeft is het heel zachtjes aanwezig. Dus bij belasting erg aanwezig en bij weinig belasting bijna niet aanwezig denk ik dan. Iets van een bekend probleem? Kan het iets met de koppeling toch te maken hebben?

Thanks
Reply With Quote