View Single Post
Old 31-05-2005, 19:05
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Heb de kop voor 50€ gekocht .. dus geen slechte deal dacht ik. Vorige eigenaar heeft em nog af laten persen om te kijken voor lekkage etc, maar dit was niet het geval dus de kop is nog gewoon goed.

Maar ik moet nu dus kleppen overzetten van mijn andere kop, maar moeten de geleiders ook vervangen worden ? Of zijn de kleppen alleen onderhevig geweest aan slijtage. In dit geval wil ik dus gewoon kortere geleiders houden.

En weet iemand nog of deze kop ook gewoon op een 1.8 KR motor past (komt van een 2.0 af).

Als het een echte 2.0L kop is van een ABF b.v passen je uitlaatkleppen niet.
Het ook niet handig om jouw kleppen die niet bewerkt zijn over te zetten in deze kop. Zullen wel moeten worden ingeslepen en het liefst worden bewerkt voor de flow.
Of de kop past?
Neem je oude koppakking en kijk of deze past op de 2.0L kop.
Volgens mij zit er nog ergens een verschil.
En let op met de speling die klep en zuiger heeft.
Kan zijn dat het mekaar raakt.

Je klepgeleiders, dat is meten. Meten is weten. Gissen is klep krom of motor bye bye zeggen.
Ze halen bij race motoren zoveel mogelijk geleider weg. Maar race motoren moeten na weinig km's ook uitelkaar om alles te reviseren.
Je klep minder ondersteuning en warmte afvoer.
Waarom heb je de kleppen er niet bij????
Is deze motor geploft, en waren er kleppen krom???
Dan MOET je altijd geleiders vervangen, anders heb je de kans dat deze gescheurd zijn (WAT JE NIET ZIET) en dan kapot gaan tijdens het rijden.
In Damwoude reed altijd een Corsa 2.016V met oranje spiegels...die is daar helaas duur achtergekomen.

Jouw kop is een uitzoek klus.

50Euro voor een 2.0 kop is niet gek als die goed is.