View Single Post
Old 10-12-2015, 23:32
JBM JBM is offline
Forum Regular

Even de stationairschroef voorzichtig aaien met de hamer

Zonder gekkigheid. Het zou zomaar kunnen.. Al de symptomen lijken erop dat dit de oorzaak is. Maar trok de wagen dan ook valse lucht bij de injectoren eerst? Zo niet, dan lijkt het mij niet logisch.

Als het stationairtoerental te laag staat zou dit niets te maken mogen hebben met het normale rijgedrag (Op laagtoerig terugvallen tussen het schakelen door met de koppeling ingetrapt na). Conclusie: Als de wagen gewoon perfect loopt verder tijdens het rijden en niet in gaat houden (of andere rare dingen) zal het aan de stationairregeling liggen. Zomaar aan het stationairtoerental gaan kloten ben ik zelf niet zo'n fan van dus probeer een goede diagnose te stellen.

Het kan trouwens ook andersom zijn: Dat het juist wel valse lucht is: Laagtoerig stationair is er meer 'ruimte' om lucht te happen, terwijl dit bij hogere toeren vaak minder merkbaar is aangezien er nu minder ruimte is om lucht te zuigen ergens.. Laat iemand anders even zorgen dat de wagen blijft lopen en spray nog eens wat in het rond, rond je injectoren

Misschien een rare opmerking, maar kijk ook eens hoe de wagen start/loopt met de temp sensor niet aangesloten.

Persoonlijk heb ik toch het idee dat het toch om valse lucht gaat. Vooral omdat je zegt dat de wagen heel langzaam uit valt, dit kan duiden op een heel klein lekje ergens. Kijk het eens goed na
Reply With Quote