View Single Post
Old 13-12-2015, 13:31
JBM JBM is offline
Forum Regular

Goed bezig. Dit zou iets met je hallsensor te maken kunnen hebben die langzamerhand gaar aan het worden is, maar dat hoef niet. Wel gek dat je dit soort problemen hebt nadat je de tank hebt leeg gereden. Misschien dat het toch toeval is dat er iets anders ook defect is nu. Dat met je tellerbak kan duiden op: Hallsensor, spanningsregelaar tellerbak, hoofdrelais elektrische unit.

Stomme vraag: Hoe is de staat van je rotor en stroomverdeler?

Je motorcode kun je vinden op de kap van de distributie (sticker). Bij mij was deze ook weg en ben ik erachter gekomen door alle 4 de 2 liter blokken te vergelijken op foto's. Je hebt een 2E, ADY, AGG, ABA versie van de 8v. De 2E zul je niet hebben, dat zijn de oudere blokken. Ik denk dat je een AGG of ADY motor hebt.

Bekijk even je stroomverdeler en rotor (massapunten al gecheckt?) Je kunt ook even in de gaten houden of je bobine niet extreem warm wordt (Dan loopt ie meestal tegen z'n einde).

Wat je nog zou kunnen proberen: Je ecu even een kleine reset geven door middel van de accupolen los te halen en de + en - kabel op z'n minst 30 seconden tegen elkaar aan te houden. Hierna even de wagen stationair laten draaien 10 minuten en vervolgens even een stukje rijden. Heel misschien heb je geluk en is dit genoeg.

Dat van je tellerbak is vreemd maar zou heel goed een massaprobleem kunnen zijn.
Reply With Quote