View Single Post
Old 15-12-2015, 20:45
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by magnetron
Yooow,

Even andere input, er zit een rubberen schijf aan de voorkant van je cardanas in een "ijzeren" omhhuling. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/...CdxOCx8eGXg6Ajw (Linker kant van de foto)

Als je lekker hebt lopen vlammen is dit een deel die verslijt. Bekijk m eens vanonder de auto!
Je klachten kom grote kans dat je deze los in zijn ruber ziet hangen of canvas zelfs zoals bij ons.

Dit komt en erg overeen met t probleem van mijn huisgenoot. Die al een nieuwe koppeling en vliegwiel had.

Cheers

Hey! bedankt voor je reactie.

Ik zal de schijf is even controleren kan maar zo zijn dat deze sinds de laatste controle wel wat schade/slijtage heeft opgelopen. Opzich rijden we best rustig met de auto elke dag op en neer over de autobahn dus echt vlammen zit der niet bij. De auto gaat binnenkort nog even naar een garage waarvan ze 95% zeker wisten het probleem op te kunnen lossen dus we zullen het zien.. De garage gaf aan dat de ophangrubbers van de achteras/haldex versleten waren waardoor bij gas geven het rubber dermate vervormd dat de metalen kern tegen de metalen buitenhuls aan komt en dit dus het gebrom veroorzaakt. Opzich lijkt me dit een aannemelijke verklaring aangezien het geluid achterin veel luider is dan voorin.

Keep you posted !

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote