View Single Post
Old 27-12-2015, 04:59
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

golf is prima te beveiligen, moet je alleen afwijken van de standaard.

je gaat gewoon zo een ventiel halen waarmee ze de brandstof afsluiten van een LPG voertuig als die op LPG draait.
dan ventiel steek je 'ergens' in je brandstofleiding (hoe moeilijker bereikbaar, hoe beter).
de bekrachtiging van het ventiel maak je met één of andere schakelaar, of als je wat slimmer bent, met wat electronica (ik heb al een µcontroller aan boord voor mijn dashboard, en zal die dat wel laten doen.
bv: je moet de auto 16seconden (ergens 15-17seconden in je controller programmeren) op contact zetten alvoorens te starten en dan 4sec na starten je verwarmingsaanjager aanzetten op stand 1.
eens dat voldaan is, blijft dat ventiel bekrachtigd zodat de brandstof doorloopt. gebeurd dat niet, wordt dat ventiel gelost en krijg je motor geen brandstof meer om na een paar tellen stil te vallen (in geval van een carburatormotor nog iets langer).

ik ga het nog ingewikkelder maken. mijn display zal een code vragen, en die zal telkens veranderen. verkeerde code en de auto zal na een paar meter zonder brandstof vallen. geen dief die heel je auto overhoop gaat halen om je verborgen schakelaar te vinden (dewelke er nog niet is ook). ik zie ze ook niet ff een lange 12V kabel van de accu naar je verborgen ventiel onder de auto trekken
Reply With Quote