View Single Post
Old 27-12-2015, 16:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

dat kan, maar een diesel heeft meestal een mechanische brandstofpomp aan de pomp zitten en daar zijn weinig draden aan om te onderbreken.
als je een electrische pomp onder de kap hebt zitten, is een stukje kabel van 1meter snel gelegd van de accu naar die pomp (de meeste alarmen met startonderbreker gaan namelijk ofwel de ontsteking ofwel de brandstofpomp onderbreken en dat is natuurlijk het eerste dat een dief zal overbruggen).

daarom ook dat ze snel een +draad van de accu naar de dieselpomp leggen (draadje van pakweg 50cm). hoef je niet eens het contactslot aan te leggen. schroevendraaier tussen die dikke +pool en de dunne draad aan de bendix en de motor loopt aan (ik start zo regelmatig autos omdat ik van onder de kap niet aan het contactslot kan). bestaan zelf tooltjes van

veel geluk ermee als 'ergens' de brandstofleiding is onderbroken met een ventiel. mogen ze al 4,5meter leiding gaan afzoeken en daar beginnen ze echt niet mee.
zelf iets niet-standaard doen en 80% laat je auto al staan. een commerciele startonderbreker of alarm kennen die mannen ook vanbuiten en overbruggen dat op 2min.

ik was destijds met mijn broer een auto gaan ophalen en liet de mijne achter. ging savonds de mijne weer ophalen en was de sleutels vergeten. klein draadje achterop het contactslot en was weg met mijn eigen auto. reed de oprit af en 'klik' zei het stuurslot (die was ik toen nog vergeten). toch maar achter mijn sleutels gereden
Reply With Quote