Ik zit met een probleem, heb het al op meerdere topics aangegeven maar ik wil hier even specifiek op ingaan omdat ik het probleem niet zo goed gevonden krijg (altans ik kan wel gokken maar heb dan geen zekerheid)
Mijn golfje (1.8 dx) rookt regelmatig blauw uit de uitlaat. Nu heb ik diverse dingen uitgetest en in de gaten gehouden en kom tot de volgende conclusie: ik kom er niet uit
Hij verbruikt opzich niet schrikbarend veel ik denk ong. 1 liter op de 1500-1700km
Wanneer de motor warm is en de motor loopt stationair begint hij blauw te roken, wanneer ik wegrijd krijg ik dan een pluim en dan is het weg wanneer ik overschakel naar z'n twee.
Dit gebeurd ook wanneer ik bijv. Een langere tijd achter een tractor o.i.d. Zit in zijn 3 met iets van 2000toeren. Als ik dan gas geef komt er even een pluim en daarna is het weg.
Nu zou ik zeggen de klepseals (ook al op best wel wat plekken nagevraagd)
Alleen doet hij het niet constant. In koudere situaties zoals 'S avonds gebeurd het vaak niet en soms heb ik er overdag ook geen last van.
Meestal kan ik ook voorspellen wanneer hij gaat roken want wanneer ik bijv. De auto af laat remmen op de motor bij een stoplicht.
Ik heb alleen nog geen compressietest en cilinderlektest gedaan.
Iemand die hulp kan bieden, het is namelijk een beetje van, moet de kop er wel of niet af... Want het kan ook nog de koppakking zijn natuurlijk