View Single Post
  #6  
Old 17-01-2016, 17:03
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Is wel de makkelijkste optie ja. Hallsensor los vervangen is soms nogal wat gepiel alhoewel dat bij de ABU ontstekingen nog meevalt geloof ik. Ik zou alles overzetten in combinatie met een frisse rotor en stroomverdeler. Let wel op bij een 2ehandse dat de uitgaande as niet teveel speling heeft.

Axiaal= Mag die hebben tot zekere hoogte (Heeft nieuwe ook een beetje)
Radiaal= Mag geen speling vertonen, anders heb je een unit waarbij je steeds de rotor en verdelerkapot defect zullen worden geslagen.

HZ blok zou ik je niet durven zeggen of die hetzelfde zijn. Ik zou voordat je de boel los gaat halen de boel op tijd zetten (merktekens) En dan de ontsteking aftekenen als dat nog niet gedaan is (Kan je heel veel geklooi besparen). Dan de oude loshalen: Hier staat een oem nummer op. Als deze overeen komen met andere nummers van wagens die je op de sloop ziet, dan kun je de boel uitwisselen. Je ziet altijd veel 6N polo's staan op de sloop waar std ook een ABU in ligt vaker. Het zal niet zo lastig zijn om dezelfde te vinden. pas een beetje op met andere ontstekingen, deze zouden kunnen passen maar als het triggerwheel anders is zal je hallsensor een verkeerde detectie waarde kunnen geven. Dit wil je natuurlijk ook niet.

Brandstof filter durf ik niet zeker te zeggen waar die zit bij een Vento. Ik geloof heel dicht bij de tank onder de auto op een 'rekje' samen met de opvoerpomp.

Na de nieuwe filter spoel ik persoonlijk de motor altijd nog even door met een goedkope toevoeging om evt aanslag achter het filter richting de motor nog mee te nemen. 1 additief op 10L benzine.

Bobine kun je trouwens ook even checken op mini haarscheurtjes. Dat is ook een slecht teken.
Reply With Quote