Thread: mk2 10millionen
View Single Post
  #26  
Old 18-01-2016, 20:00
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik vind het spotgoedkoop voor zo een filterke, je hoeft het ook nooit meer te vervangen.
daar zit de adapterplaat in, het filtertje zelf, en de chroom topplaat.
als die vuil is, was je die uit, opnieuw olien en monteren.

een gewone luchtfilter kost al een 15-20€, na 60 000km ben je al evenveel geld kwijt aan papieren luchtfilters en heb je die k&n nog niet één keer moeten reinigen.

men capri had er destijds ook ene, zalig geluid gewoon. in 5de aan het cruizen aan 50km/h in bebouwde kom, druk je ineens volgas en hoor je zo een gebrom uit de motorkap die boven het uitlaatgeluid uit kwam


men dodge had er ook ene, al moest ik wel de originele top behouden door de gasinstallatie


men sierra 2.8iV6 heeft ook een k&n steken (wel inlegfilter).

voor de fiesta was ik het van plan totdat ik het blok heb opgeblazen. had daar ook de behuizing al verwijderd om het geluid te krijgen



ik veranderd geen uitlaten meer, enkel de luchtfilters
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote