View Single Post
  #10  
Old 19-01-2016, 16:00
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Het is heel lastig te bepalen. Het klopt wat jij zegt maar doordat de wagen nog snelheid heeft zal hij zich door de compressie heen duwen steeds en er voor zorgen dat de motor blijft lopen op (misschien) een minimale vonk.

Neem aan dat je de bougies wel al bekeken hebt? Ik zou sowieso eens controleren op een goede sterke vonk en ik zou inderdaad ook de toevoer van de injectie bekijken. Wat Yuli zegt zou heel goed kunnen. Zou zeker beginnen met het vervangen van je brandstoffilter mocht er de hallgever nog goed zijn. Check ook je bougiekabels op doorslag, met name de kabel van de bobine naar de verdeler.

Wat ook wel grappig is: Check je tankontluchting. Als daar iets niet goed zit kun je ook hele rare symptomen ervaren.

Nog een optie: Pak je luchtfilterhuisje eraf en kijk de monopoint even na of deze nog helemaal schoon is. Deze motoren hebben bij korte stukjes vaak last van smurrie in de carterontluchting. In de monopoint zit een benzinedrukregelaar verwerkt die er gemakkelijk uit te halen is, deze wil ook nog wel eens kapot gaan of verstopt zitten.

Hoeveel KM heeft de wagen gelopen? Rond de 180*** willen brandstofpompen nog wel eens kuren hebben. Daarvoor eigenlijk nauwelijks.
Reply With Quote