View Single Post
  #13  
Old 28-01-2016, 05:44
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

gevonden op het web bij iemand met toerenteller problemen:

Hallo, heb het vandaag even nagekeken; In het stroomloopschema van de 1Y motor komt er op de plaats van de W aansluiting een Rood/Zwarte draad uit de dynamo. Verderop in de motorruimte zit er een stekker tussen (2 polig). Hier zit hij samen met de blauwe draad van de D+ in. Vanaf hier gaat de draad via de zekeringskast naar het instrumentenpaneel. Op het instrumentenpaneel zit een 28-polige stekker. Positie 10 is het signaal voor de toerenteller; draadkleur Groen.

Het puls signaal van de dynamo zul je ook in de zekeringskast kunnen meten. op positie 6 van stekker U1 (draadkleur groen) en op positie 9 van stekker F (draadkleur Rood/Zwart) . Op de zekeringskast zijn de stekkernummers(U1,F,etcetera) te lezen.Op de stekkerblokjes staan de draadposities genummerd.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote