View Single Post
Old 30-01-2016, 10:06
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic

Gisteren weer druk bezig geweest en de brandstoftoevoer gewijzigd.
Waarom heb ik dit gedaan? Toen ik ooit aan het project begon, heb ik in eerste instantie staalomvlochten rubberslang gebruikt. Rubber vergaat na verloop van tijd en dit resulteerde vorige week in lekkage van een stukje slang dat ik vijf jaar terug ofzo had gemonteerd.
Achteraf stom ook, ik had gewoon gelijk de iets duurdere PTFE (teflon) slang moeten gebruiken. Daarnaast lijk ik een soort AN fitting fetish te hebben maarja ook hier geldt less is more, dus hop eruit met al die zooi en lekker simpel nu. Zo is er minder kans dat er iets gaat lekken (minder componenten die stuk kunnen gaan) en daarbij ook nog eens een hogere opbrengst door minder restrictie.

Mijn brandstoftoevoer was: filter-> 90 an6 -> stukje slang -> 90 an6 -> an6 8mm tube adapter -> 8mm rvs leiding -> an6 8mm tube adapter -> an6 straight -> stukje slang -> 180 an6 -> fuel rail.

Dankzij dit setje

Is het nu: filter -> 90 an6 -> slang -> 180 an6 -> fuel rail

De retour is nu ook een stuk simpeler door de FPR direct op fuelrail te monteren. Ook van de retour ga ik de rvs leiding nog vervangen door één stuk slang. De brandstofdruk meter heb ik vervangen door een druksensor en is nu uit te lezen op de Zeitronics (echt fantastisch spul!!)
Reply With Quote