View Single Post
  #41  
Old 31-01-2016, 03:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Zou inderdaad kunnen, maar dat weet ik toch niet totdat ik de kop erlangs heb liggen... Cilinderlektest kan ik niet mee meten of de zuigerveren gaar zijn.. Of in ieder geval zeker nu niet aangezien de klepseals ook gaar zijn.

Maar idd zo gauw de kop eraf ligt ga ik ook eerst de cilinders bekijken. Ik hoop echter toch dat het alleen bij de klepseals blijft. Zuigerveren zijn volgens mij stervens duur en erin zetten doe je ook niet 1,2,3. Plus dat de krukas lagerschalen dan ook moeten, ik ben gewoon bang dat ik dan bezig blijf en dat er dadelijk zoveel geld in zit terwijl ik dan voor dat geld wel iets anders erin had kunnen bouwen.


Mwoaah....iets anders inbouwen kost ook stiekem dik geld...terwijl je dan dezelfde problemen kan krijgen die je nu ook hebt. Nu voor een paar honderd investeren en je kan weer een beste poos tuffen. Ff een hoonsteen kopen voor op de boormachine en dan de cilinderwanden opruwen. Zuigerveren moet je ff met een speciale tang vervangen, maar dat is geen ruimtevaarttechniek. Zoals eerder gezegd, ff de kop liften, leeghalen, laten vlakken, ff poetsen met Dasty, nieuwe klepseals erin en weer opbouwen. Vervolgens ff de carterpan er onder vandaan en dan draai je zo de lagerkappen van je drijfstangen, pak je de zuigers er aan de bovenkant eruit, zuigerveren vervangen, ff door de cilinders met de hoonsteen, lagerschalen vervangen en evt de speling checken met Plastigauge. En daarna alles weer samenbouwen, starten en weer vlammen met die cabrio!

Zo zou ik het iig doen

Volgens mij zijn dit de zuigerveren:

http://www.ebay.de/itm/Kolbenringe-...AAOSwQPlV9Hd I

En dit je lagerschalen:

http://www.ebay.de/itm/Sputter-Pleu...AAOSwJkJWhS2 f

Dus qua prijzen valt dat wel mee. In elk geval stukken lager dan het inbouwen van een ander blok.
Reply With Quote