View Single Post
  #179  
Old 08-02-2016, 22:38
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Bus is weer klaar na flink sleutelen. Koppeling status was voor mij onbekend dus wilde geen risico lopen.

-krukasflens vervangen, oude was niet lek, maar als je er toch bent.
-vliegwiel was nog best aardig, geen overdreven ruimte. Wel veel plekken die heet zijn geweest.
-drukgroep op een paar vlekken na ook niet heel afwijkend.
-koppelingsplaat flink versleten, behuizing van een veer flink beschadigd en hartring losgekomen. Tevens stukje staal gebroken. Net op tijd dus.
-druklager ook flink gesleten
-motorsteun versleten, pot was los en rubber oog gescheurd. Motor hing ook teveel naar achteren, je zag het aan de steun vd voorpijp.
-alle ashoezen vervangen.
-schakelbolletje en bus boven bak vervangen.
-steuntjes bijverwarmer vervangen.
-achterste 2 steuntjes van motorplaat onderzijde vervangen.

Weer naar huis gereden en voelt heerlijk. Pedaal heel stuk zachter, schakelt soepeler en iets strakker, stuk minder gebonkt met lastwissel. Dus precies op tijd de boel aangepakt.






























Morgen naar de spuiter, afspraak maken om hem helemaal aan te pakken, waarschijnlijk begin april.

Tevens nog de turbo vervangen omdat deze ook 365.000 erop heeft staan. Neig erg naar een lichtjes aangepast exemplaar om hem bovenin nog even sterker te maken. Daarna weer naar de tuner voor de fijnafstelling.

Er is ook een full Fis teller onderweg om het mfa paneel om in te ruilen. Daarna bouw ik deze in met Fis-control erin
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote