View Single Post
  #1  
Old 06-03-2016, 14:51
BMR's Avatar
BMR BMR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 45
Default Van slurpslak naar Sjoemelraket

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een 3 deurs Madison. De auto heb ik destyds gered van de pers.Een oud collega(die inmiddels baalt als n stekker dat ie het ding weg heeft gedaan) was de auto moe.Dr mankeerd wel het een en ander aan....maar het was wel een goede basis om lang plezier van te kunnen hebben.


Ik had nix met VW maar heb de auto gekocht om m in orde te maken en dan weer door te verkopen.Maar het liep allemaal anders.De auto heb ik in orde gemaakten toen heb ik m samen met de Corolla te koop gezet.Lang verhaal kort.....Corolla ging.....Golf bleef.

Susan(mijn vrouw) is de auto als dagelijks auto gaan gebruiken en dat beviel haar prima. Ik was toen druk met de ombouw van mijn Volvo bezig. dus meer als hoognodig onderhoud,een schroefset en een andere accu heeft de Golf een paar jaar lang niet gehad.

Vorig jaar veranderde er het een en ander.De Volvo was ver klaar .....maar door de ombouw niet echt geschikt als dagelijkse auto.Deels door een tamelijk hoog verbruik....ongeveer 1:6,5 maar ook de rolkooi maakt m niet echt practisch . Dr kwam een eerste type zwarte Golf 2 met TDI bij en ik ging de Madison gebruiken.




Op zich goed te doen hoor....Aangezien de auto toch de hele week stil staat maakt het me ook niet zo heel veel uit.Maar als je gewend om met een auto te rijden die zijn vermogen maar nauwelijks op de straat krijgt......dan is zo'n 1,6 PN echt een lijdensweg. Dus ik begon eens te zoeken naar een ander blok.En waarom dan ook niet zo'n TDI. Swap is blijkbaar niet zo heel moeilijk maar ik heb wel een probleem..........ik ben best een detailprutser. En dan gaat t vlug meer tyd in beslag nemen.

Maar goed....blok met alle rimram dr omheen gevonden....dus we hebben weer n project Grootste verschil met de Volvo en de DAF......je bent niet uren of soms dagen bezig om oplossingen te bedenken en te maken.Dat is natuurlijk wel leuk....maar erg tijdrovend.VW is daar mee vergeleken echt LEGO voor petrolheads!

Goed...handen uit de mouwen....hier staat ze nog onwetend wat er allemaal te gebeuren staat....








__________________
Impossible........is a challenge!

70-er DAF55marathonR
84-er Golf 2 (1.9TDI ombouw)
87-er Volvo 360 CS-T
90-er Golf 2 Madison(........ ombouw)
Reply With Quote