View Single Post
  #1  
Old 20-03-2016, 01:30
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 241
Default Ombouw versnellingsbak

Ik ben me aan het oriƫnteren op het ombouwen van mijn versnellingsbak van de jetta 1600d. Er zit nu een 4-bak in.
Ik zie dat er verschillende 020 5-bakken zijn, 4S en 4T.
Nu heeft de 4T een 'langere' 5, dus die rijdt dan rustiger op de snelweg? Alleen heeft de 1600 er voldoende power voor?

Wat is er verder nog nodig?
In deze how-2 wordt ook de steun gewisseld. Is dat voor mij dan ook nodig?
En een andere schakelvinger?
Waar op te letten bij het kopen van een 'nieuwe'?

Reden is dat de bak of koppeling 'klettert' bij stationair draaien, en er volgens mij ook een beetje olie lekt waar ik nog niet precies weet waar vandaan.
Dus als ik de koppeling zou vervangen, dan ook gelijk een andere bak erin.
Die dan vooraf sowieso door nieuwe keerringen en olie wordt voorzien.
__________________
Polo Bluemotion 1.0 2016 - daily voor de vrouw
Jetta mk2 1.6D 1986 - daily
Seat Leon 1.9 TDI 2005 - verkocht
Polo 1.9 sdi 1999 - verkocht
Golf mk2 1.6 PN 1991 - verkocht
Reply With Quote