
21-03-2016, 20:15
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
|
|
Beide gelijk!
Ging even mijn schoonvader helpen! Ben alleen al 4 avonden bezig geweest om de kop te demonteren. Alles zat tegen, allemaal gekke E doppen nodig en heb je is normale bouten zijn er doppen nodig in rare maten zoals zoals 16 en 18..
Spieloze nokkenas tandwielen! Zelf maar blokkeringsgereedschap gemaakt want dat heb ik natuurlijk niet.. En een kleppendeksel die er niet af kan zonder de tandwielen te demonteren, wtf. Wat een zege is VW dan als je het vergelijkt.
Gelukkig voor me schoonvader kan de kop gereviseerd worden en zijn er maar 4 uitlaat kleppen krom. Onder blok was zoals ik wel had verwacht nog heel netjes ondanks de 240.000 kilometer erop. Hij wil nog 30.000 mee rijden en dan kijken over een paar jaar wat de Kadjar doet (ik vrees voor hem dat je die motoren niet moet willen).
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
|