View Single Post
  #13  
Old 21-03-2016, 22:45
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Ja zou zeker even controleren of je filter geen dubbele ring heeft je zou echt niet de eerste zijn

En nou niet in het loze gat natuurlijk, motor word/moet op tijd gedraaid en geblokkeerd worden, spanner demonteren en ipv de spanner monteer je een vervangende spanner met een klein gat in het midden waar de schuifmaat door heen kan, zo blijft ketting gespannen door de vervangende spanner (speciaal gereedschap) en word de rek gemeten, en die rek mag volgens fabriek nog best wel wat zijn hoor.

En ja heb er veel ervaring mee met deze motoren ook met de 1.4 dat de kettingen ook met vernieuwde iets wat ratelen bij een koude start word als acceptabel genoemd door fabriek en zou geen negatief effect hebben op het product..
De meeste kettingen werden/worden vervangen omdat er timing problemen ontstaan niet eens zo zeer om geluid klachten vaak omdat de mensen dit zelf niet eens horen.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote