View Single Post
  #3  
Old 24-03-2016, 18:40
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j

Nog een vraag.
Ook denk ik aan een upgrade van de HRC (en bekrachtiger)
wat zal ik merken met een 22mm met deze remmen?
harder pedaal?
rempunt in pedaal hoger?
meer kracht?



Hi,

Ik rijd een Polo 6n1 GTI. En heb vele setjes remmen op circuit al verbruikt.
Beste uit de test:

ATE geventileerde + gegroefde schijven:
http://www.besteonderdelen.nl/ate-958178.html




Je hebt mazzel want ik heb altijd 60 euro betaald, flink gedropped. Serieus Direct kopen deze schijven!

Qua blokken heb ik persoonlijk altijd Ferodo DS2500 gereden. Enorm Enorrrrm sterke combinatie, remde daarmee al de gemiddelde E30 / E36 eruit. (die kom je te veel tegen op circuit haha!). Er is 1 nadeel dat is dat je na 4x remmen al je wielen mag schoonmaken, ze hebben ENORM veel stof.

DS 3000 = maar 5000KM in combinatie met ATE discs, je remt bizar goed, maar het is zo op.


ATE + Ferodo is top, ik zou gaan voor 'n minder remblokje die prima presteert zoals AT remblokken.

HRC aanpassen is gewoon meer kracht met remmen maar niet perse een 'minder' dieper pedaal. Op mijn nieuwe setup zit m'n pedaal zelfs dieper maar remt zooo veeel explosiever.

Momenteel ben ik van:

20.6 HRC
239 MM schijven ATE
standaard trommels
Ferodo DS 2500

naar:

22,6 HRC
280 MM G60 schijven Zimmerman (on-geperforeerd)
256 MM zimmerman geperforeerde schijven + Zimmermann blokken
AT remblokken

Testrondje is INSANE verschil in remkracht. (niet te vergelijken met jou setup maar puur voor de indicatie).


PS:
Ik heb nog een gebruikte set ATE schijven met Ferodo DS 2500 liggen
Goed voor 1 krap jaartje plezier. 40 euro!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote