Ik heb geen idee of ik in het goede gedeelte zit van het forum maar ik denk het wel

.
Het gaat om het volgende , ik was maandag bezig mijn motor af te stellen maar ik had last van pingelen op euro 95 wat resulteerde in het moeten afkappen van afstellen.
Ik heb een jerrycan competition 102 gehaald bij de firezone en ga vanavond daarmee een nieuwe poging doen.
Mijn motor houd zoals ik al ging vermoeden niet van euro95 benzine.
Aangezien ik een hoge compressie heb zit ik gebonden aan ik denk minimaal euro 98 met misschien een octaan booster maar ik ga er niet vanuit dat nodig te hebben.
Het zal wel beter zijn een zo hoog mogelijke klopvastheid te hebben.
Ik heb geen klopsensoren en computergestuurde dingen dus tjaa

.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bepaalde octaan boosters ,types brandstof van bepaalde tankstations in combi met een motor met hoge compressie?
Ik ben er achter dat het vrij onduidelijk is welke brandstoffen (en vooral soms door de benaming) het niet zo 123 te zien is wat een hoger octaan heeft.
Heb ook vernomen dat je zelf dmv een menging het octaan kan verhogen.
Het zou mooi wezen als er een soort van lijstje is te maken met welke brandstoffen welk octaan hebben.
Ik zeg brand maar los!
Zelf weet ik dat er redelijk wat tankstations van Firezone 102 competition verkopen.
Helaas is de dichtst bij zijnde 20 minuten rijden voor mij.