Misschien heb je wel gelijk
Ik zal jullie eerst maar vrolijk maken met wat interessante foto's die ik had gemaakt tijdens het hele proces.
Bewerkt Spag spruitstuk + katvervanger
Ultrasoon gereinigd gasklephuis (Injectoren ook getest en ultrasoon gereinigd)
Onderblok gereinigd:
Kop, verbrandingskamers netjes gemaakt
Spaghetti spruitstuk op maat gemaakt aan de cilinderkop poorten.
Gevlakte complete kop, klaar voor montage
Na wat geknutsel krijg je zoiets, gelijk distributiesetje mee vervangen
Na wat geknutsel en het afvullen van vloeistoffen de sleutel omgedraaid. Meteen de hydrostoters ook vernieuwd en de bak is eraf geweest voor een nieuwe koppeling. (De vorige eigenaar had de verkeerde drukgroep erin gezet) Daardoor slingerde het vliegwiel en was het gewoon niet zoals het moest zijn. Ook de aandrijfaskeering was lek aan de bijrijderskant.
Na wat geklungel aan de ontsteking en lichtjes inrijden de wagen eens goed getest.. Het enige dat nog moest gebeuren was een netter flexibel deeltje naar de katvervanger. (De originele compensator aansluiting van het spruitstuk kwam niet helemaal lekker uit) Daardoor veel resonantie/trillingen in de cabine stationair. Helaas ben ik hier niet meer aan toe gekomen: De wagen is verkocht
Er was iemand met zeer veel interesse en het bod was hoog genoeg.. Natuurlijk wel erg jammer van alle liefde die ik erin heb gestopt. Hij is verkocht aan iemand in Posterholt, ook een liefhebber. Ik weet zeker dat hij in goede handen is nu

Het begon allemaal wat duur te worden en ik merkte ook dat ik toe was aan wat rust in mijn hoofd. De Golf reed wel echt heerlijk na de doorgevoerde veranderingen: Door de bewerkingen merkte ik dat de wagen nog veel soepeler reed + ook veel heftiger doortrok tussen de 4000-5500 rpm. Normaal valt de 2liter 8v dan een beetje terug qua vermogen origineel. Het geluid was ook heerlijk zonder kat + spaghetti.
Tot mijn verbazing was de wagen ook zuiniger geworden: Ik reed eerst 1 op 11. Na de bewerkingen ongeveer 1 op 12,5.
@VWJYI: Ik was de Golf klaar aan het maken voor de nieuwe eigenaar. Ik had hem helemaal opgepoetst en nagekeken. De volgende dag werd hij opgehaald en stond het Golfje er zo bij:
Het doet een beetje pijn, maar hij is in goede handen
Binnenkort kom ik met een minder 'trieste' update. haha